موسسه حسابداری رهنما

شرکت حسابداری در رشت

شرایط بازنشستگی برای زنان شاغل

بازنشستگی برای زنان شاغل شرایطی دارد که در این مطب به صورت مختصر و مفید برای شما شرح خواهیم داد

با وبلاگ تخصص موسسه حسابداری رهنما همراه باشید.

بازنشستگی زنان شاغل

بازنشستگی برای زنان شاغل

در حقیقت دوره بازنشستگی را میتوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر شخص شاغل دانست.

 درون جوامع مدرن بازنشستگی جهت  استراحت نمودن اشخاص پس از سال‌ها کار و خدمات رسانی به جامعه تعیین گردیده است.

بازنشستگی هم درست مانند بقیه بخش‌های کاری و اداری، قوانین مربوط به خود را دارد.

هدف ما در این مطلب بررسی قانون بازنشستگی زنان شاغل است.

 در نتیجه  اگر هر گونه ابهامی در ارتباط با قانون بازنشستگی زنان شاغل دارید این مقاله را مطالعه نمایید.

زنان شاغل تنها در مواردی بازنشسته خواهند شد که دارای یکی از شرایط ذیل باشند.

1- بازنشستگی با چهل و پنج سال سن و سی سال سابقه کار.

2- باز نشستگی با میزان پنجاه و پنج سال سن و دارا بودن حداقل بیست سال سابقه کاری.

3- بازنشستگی با بیست سال سابقه کاری و چهل و دو سال سن برای آن دسته از افرادی که مشمول قانون کار می باشند.

4 – بازنشستگی با بیست سال شلبقه کار متوالی یا حداقل یست و پنج سال سابقه کار متناوب در مشاغل  سخت و زیان آور.

5 – بازنشستگی با داشتن بیست سال سابقه بدون هرگونه شرط سنی برای جانبازان.

6 -داشتن حداقل بیست سال سابقه کاری و دارا بودن چهل و پنج سال سن برای برای آن دسته از افرادی که معلولیت عادی دارند.

7 – داشتن سی و پنج سال سابقه کاری بدون داشتن هرگونه شرایط سنی.

8- داشتن حداقل پنجاه و پنج سال سن و حداقل دو سال کامل سابقه متناسب و مرتبط با سنوات پرداخت شده حق بیمه.

در ادامه مورد هشت به اطلاع می رسانیم در حالت ذکر شده بیمه شده این امکان را دارد با ده سال سابقه کاری و بیشتر تا بیست سال درخواست بازنشستگی نماید.

بیشتر در خصوص این مقاله بخوانید
اعمال نرخ صفر مالیاتی منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات

البته مستمری او به میزان سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود ( بین ده تا بیست روز حقوق )

در این صورت ماده صدو یازده قابل اجرا نمی باشد و چنانچه حقوق فرد از حداقل میزان متعارف پایین تر باشد مستمری وی تا حداقل میزان حقوق افزایش پیدا نمی کند.

بیمه تامین اجتماعی زنان خانه دار چه شرایطی دارد؟

در ادامه شرایطی که برای بیمه شدن زنان خانه دار به آن نیاز است را نام خواهیم برد.

اولین مورد) لازم است که زنان خانه دار کمتر از  پنجاه سال و بیشتر از هجده سال سن داشته باشند.

لازم به ذکر است در شرایطی  که سن تقاضا کننده هنگام عقد قرارداد بیش از سن پنجاه  سال باشد، در شرایطی  درخواست او پذیرفته می‌شود که به معادل هر سال سن مازاد بر پنجاه سال دارای سابقه پرداخت حق بیمه قبلی بوده باشد.

 

دومین مورد) در حالتی  که قبل از عقد  قرارداد بیمه زنان خانه دار دارای سابقه بیمه باشید؛ تمامی  سوابق قبلی شما  در زمان بازنشستگی مورد محاسبه قرار خواهد گردید.

 

سومین مورد) لازم است یادآور شویم که به این گروه از بیمه ‌شدگان یعنی زنان خانه دار تعهدات کوتاه مدت مانند کمک هزینه ازدواج، هزینه ایام بیماری و بارداری تعلق نخواهد گردید..

 

چهارمین مورد) در بیمه زنان خانه دار افراد واجد شرایط این امکان را دارند تا با داشتن  پنچاه و پنج  سال سن تمام و بیست سال سابقه پرداخت حق بیمه خود  از بازنشستگی  و دریافت مستمری سازمان تامین اجتماعی بهره ببرند.

 

پنجمین مورد)  در شرایطی که متقاضی بیمه زنان خانه‌دار در وقتی  که پدر خانواده فاقد پوشش بیمه‌ ای باشد، می‌تواند با پرداخت حق سرانه درمان اولاد خود را بیمه درمانی کند.

 

ششمین مورد)  به یاد داشته باشید که در این نوع  بیمه فرانشیز بیمه برای کلیه خدمات درمانی بستری ده درصد و برای خدمات پزشکی سرپایی سی درصد می باشد.

اگر صاحب کار هستید به شما پیشنهاد میکنیم مقاله توصیه های بیمه ای برای کارفرمایان را مطالعه فرمایید

بیشتر در خصوص این مقاله بخوانید
پذیرش اظهارنامه تسلیمی موسسات قرآنی
به بالای صفحه بردن