حسابداری مالیاتی در رشت

خدمات حسابداری مالیاتی در رشت و سایر شهر های استان گیلان را به موسسه حسابداری رهنما بسپارید.

انجام امور مالیاتی آن هم به روش صحیح و مطابق با استاندارد های مالیاتی همیشه یکی از اصلی ترین قسمت های امور مالی هر کسب و کاری حساب می شود.

 اما دلیل این میزان اهمیت دقیقاً چیست؟

دقت داشته باشید که رسیدگی صحیح و تخصصی به موضوع مهم امور مالیاتی هر تجارتی می تواند از متضرر شدن آن تجارت جلوگیری نماید.

کم کاری در این امر مهم را میتوان یکی از عوامل اصلی خسارات زیان بار به کسب و کارها  دانست.

 به همین سبب در خیلی از کسب و کارها چه شرکت هایی با ابعاد  وسیع و حتی شرکت هایی با ابعاد متوسط از اشخاص  حقیقی یا حقوقی که در امور حسابداری مالیاتی از تخصص بالایی برخوردار هستند کمک میگیرند.

ما به پشتوانه سالها تجربه موفق در انواع پرونده های مالیاتی و حضور کارشناسان متعهد و متخصص تضمین میکنیم تا بهترین خدمات مالیاتی در رشت و سایر شهر های استان گیلان را به شما عزیزان ارائه کنیم.

حسابداری مالیاتی در رشت - موسسه حسابداری رهنما

تجارب موفقیت

ما با تجربه موفقیت در ده ها پرونده مالیاتی با چالش ها و موضوعات مختلف، این توانایی را در خود میبینیم تا مسیر راه مالیاتی کسب و کار شما عزیزان را به نحوی بدون نقص و هرگونه مشکل ترسیم کنیم که در کم ریسک ترین مسیر مالیاتی حرکت نمایید.

پیروی از قوانین

خدمات مالیاتی ما قابل ارائه در موسسه حسابداری رهنما بر پایه پیروی نمودن از قوانین مالیاتی کشور به شکل کامل و استفاده نمودن از کلیه دستورالعمل‌ها و راهکارهای آن، مالیات کسب و کار شما را به کمترین میزان ممکن می رساند

بدون محدودیت

در هر صنفی که فعالیت میکنید میتوانید بدون هرگونه نگرانی امور مالیاتی مربوط به کسب ‌و کارتان را به کارشناسان ما که ارائه کننده خدمات حسابداری مالیاتی در رشت و سایر شهرهای استان هستند بسپارید. برای دریافت خدمات مالیاتی در رشت، تنها کافیست که با ما تماس حاصل فرمایید

حسابداری مالیاتی در شهر رشت توسط موسسه حسابداری رهنما

حسابداری مالیاتی در رشت و سایر شهرهای استان گیلان تخصص ماست

اگر به دنبال یک  موسسه خدمات حسابداری مالیاتی در رشت برای دریافت خدمات تخصصی حسابداری هستید.

شرکت خدمات حسابداری مالیاتی رهنما یک گزینه بسیار مناسب و موثری برای شما می باشد.

توجه داشته باشید که هدف از حسابداری مالیاتی نظارت دقیق بر تمامی وجوه نقد و غیر نقدی می باشد که وارد یا از سازمان خارج می شود.

در حقیقت حسابداری مالیاتی مجموعه از اهداف را دنبال می کند که شامل رسیدگی نمودن به موضوع مالیات بر درآمد، پیگیری کردن معافیت مالیاتی، محاسبه نمودن هزینه های قابل قبول از جانب سازمان امور مالیاتی و استهلاک، قرائن و ضرایب مالیاتی، تشویقی ها و مهمتر از همه جلوگیری از جریمه های مالیاتی است.

 به طور کلی هدف اصلی که حسابداری مالیاتی دارد جلوگیری کردن از بروز هرگونه جرائم مالیاتی سنگین و بهره مند ساختن واحد اقتصادی از هرگونه معافیت مالیاتی و تشویق مالیاتی می باشد تا قادر باشد باه کمک این موارد از متضرر شدن شرکت جلوگیری کرده و آن را به سود دهی برساند.

خدمات حسابداری مالیاتی در رشت به تفکیک زمینه فعالیت

حسابداری مالیاتی پیمانکاری

ارائه خدمات حسابداری مالیاتی برای شرکت های پیمانکاری در رشت و سایر شهر های استان گیبلان بصورت کاملاً تخصصی توسط حسابداران با تجربه و متخصص موسسه حسابداری رهنما

حسابداری مالیاتی بازرگانی

خدمات حسابداری مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی که زمینه فعالیت بازرگانی دارند بصورت کاملاً تخصصی توسط کارشنایسان با تجربه و خبره موسسه حسابداری رهنما

حسابداری مالیاتی صنعتی

ارائه خدمات حسابداری مالیاتی برای واحد های صنعتی در شهر رشت و سایر نقاط استان گبلان بصورت کاملاً حرفه ای توسط کارشناسان با سابقه و مجرب موسسه حسابداری رهنما

حسابداری مالیاتی خدماتی

حسابداری مالیاتی برای شرکت هایی که زمینه فعالیت خدماتی دارند بصورت کاملاً تخصصی توسط حسابداران با متخصص و با تجربه موسسه حسابداری رهنما

چرا خدمات حسابداری مالیاتی در رشت را از ما بخواهید؟

با توجه به سخت گیری های اخیر سازمان امور مالیاتی بابت انجام صحیح تکالیف مالیاتی در زمان مقرر برخورداری از یک گروه مشاور مالیاتی برای شرکت ها و سایر کسب و کارها به یک الزام تبدیل شده است.

شرکت خدمات حسابداری مالیاتی رهنما با بهره مندی از کادری توانا و مجرب برای پیشرفت ارتقای سطح کیفیت، نتیجه بخش بودن و توسعه کسب و کارها و افزایش بازدهی آنها در کلیه زمینه های مالی همراه با رسالت تعهد شروع به فعالیت خود نموده است.

کارشناسان و مشاوران این شرکت خدمات حسابداری مالیاتی بر پایه استاندارد های روز و سطح بالا حسابداری با ارائه گزارشات حسابداری بدون نقص و کامل ، روشی از خدمات حسابداری به مدیران کسب و کار را بر اساس  صداقت ، اعتماد و تعهد ارائه می کند.

برخی از خدمات حسابداری مالیاتی در شهر رشت

ارائه کلیه خدمات حسابداری مالیاتی برای شرکتها و اشخاص حقیقی (بند _ الف _ ب _ ج).
کلیه خدمات مالیاتی در خصوص تشکیل پرونده در واحدهای مالیاتی مربوطه و اخذ کد اقتصادی.
تشکیل پرونده مالیاتی جهت اخذ گواهینامه مالیات بر ارزش افزوده.
ارائه خدمات مربوط به تحریر دفاتر قانونی بر اساس آیین نامه موضوع ماده ۹۵ ق.م.م.
تهیه و تنظیم لیست مالیات حقوق و دستمزد مربوط به کارکنان مجموعه.
تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد مطابق با استانداردهای روز حسابداری.
صدور گزارشات رسمی و ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده.
تنظیم و ارسال گزارشات معاملات فصلی موضوع ماده ۱۶۹ مکرر ق.م.م ( گزارشات خرید و فروش مربوط به هر فصل ).
تهیه و تنظیم کلیه اسناد و مدارک موضوع بند دو موضوع ماده ۲۲۹ قانون مالیات مستقیم.
حضور مثمر و شرکت در کلیه جلسات ممیزی مالیاتی جهت آسودگی خیال مشتریان.
تهیه و تنظیم تخصصی انواع لوایح مالیاتی.
خدمات مالیاتی در خصوص اعتراض به برگ تشخیص و پیگیری اعتراض مالیاتی.
ارائه خدمات مالیاتی مختص شرکت در تمامی کمیسیون های حل اختلاف و دفاع از پرونده های مالیاتی.
پیش رسیدگی و بررسی نمودن پرونده های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد کلیه تجارت ها، قبل از رسیدگی سازمان امور مالیاتی کشور جهت جلوگیری از هرگونه اشتباه.
مشاوره تخصصی و ارائه راهکارهای کاربردی جهت اجرای صحیح کلیه قوانین مالیاتی بر مبنای آخرین دستورالعمل و بخشنامه ها.
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

در خصوص حسابداری مالیاتی در شهر رشت بیشتر بدانید

حتما بر این موضوع واقف هستید که جهان حسابداری پر از فراز و نشیب هایی است که با آگاهی به آنها می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری نمود، به ارتقای خیلی از کسب و کارها کمک کرد و وضعیت معیشت جامعه را بهبود بخشید، سازمان‌ها و افراد را به شکلی عادلانه توسعه داد.

به همین دلیل است که یکی از دانش‌های مهم در دنیای حسابداری، حسابداری مالیاتی می باشد.

توجه داشته باشید که کسب و کارهای بزرگ به جای یک حسابدار  یک تیم بزرگ حسابداری وجود دارد که هر کدام بخشی از فرآیندها و امور مالی را پیگیری می نمایند.

 بعنوان مثال یک شخص امور مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان را مورد رسیدگی قرار می دهد و دیگری فعالیت های مربوط به حسابداری مالیاتی را پیش می برد.

یک موسسه یا شرکت که بصورت تخصصی ارائه کننده خدمات حسابداری است قطعا در زمینه ارائه خدمات مالیاتی نیز فعالیت ویژه ای می تواند داشته باشد.

 بصورت معمول خدمات مرتبط با حسابداری مالیاتی در شرکت های ارائه کننده این خدمات نیز از بالاترین سطوح خدمات حسابداری محسوب می گردند.

اشخاصی که که در این بخش مشغول به فعالیت هستند از تجربه  بالایی در این زمینه برخوردارند.

در موسسه حسابداری رهنما خدمات حسابداری مالیاتی در رشت به صورت تخصصی و تضمینی ارائه می شود که خیلی از واحدهای تخصصی از این خدمات بهره می برند.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که حسابداری مالیاتی در حقیقت  مهم‌ترین و حساس ترین فعالیت حسابداری محسوب می شود  ااشخاص حقیقی وم حقوقی باید به شکل‌ مستقیم و غیرمستقیم انجام دهند.

همانطور که از نام این نوع حسابداری پیداست به محاسبه مالیاتی می‌ پردازد که مطابق با استاندارد ها و دستور العمل های سازمان امور مالیاتی انجام شده است.

حتما این مهم را به یاد داشته باشید که این نوع از حسابداری یعنی حسابداری مالیاتی با بسیاری از مواد قانونی مختلف و جزئیات حقوقی متعددی مرتبط است.

در نتیجه  علاوه بر برخورداری از دانش محاسباتی ایده آل، حسابداران  جهت محاسبه آن به درک بسیار زیادی از قوانین مربوط به امور مالیاتی نیازمند است.

با در نظر گرفتن تمامی این موارد جزئیات و تبصره‌های قانونی موجود در سال‌های گذشته و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی تبدیل به فرمول‌های محاسباتی پیچیده  شده‌اند

اما هیچ جای نگرانی وجود ندارد زیرا تنها با یک تماس تلفنی میتوانید نسبت به دریافت خدمات از بهترین شرکت حسابداری در رشت اقدام کنید.

سوالات متداول در خصوص خدمات حسابداری در رشت

در کشور ما از نظر نگهداری حساب دو نوع مالیات مستقیم و مالیات غیرمستقیم تعریف شده است.

 مالیات مستقیم که به واسطه تسلیم یا عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی وصول می گردد، امکان نگهداری حساب و اطلاعات مالی قبل از وصول وجود دارد.

اما مالیات غیرمستقیم به سبب ماهیتی که از آن برخوردار است امکان نگهداری حساب و اطلاعات مالی آنها پیش از وصول وجود ندارد.

به این مهم توجه داشته باشید که مالیات مستقیم مهم ترین منبع درآمدی دولت محسوب می شود که جهت وصول آن از زمان اظهار تا وصول، فرایندی طولانی تعریف گردیده است که به شرح ذیل می باشد:

۱_ تسلیم اظهارنامه مالیاتی :

در ق.م.م ایران مبنا بر خود اظهاری قرار گرفته است.

با توجه به این مهم ابراز درآمد مشمول مالیات و تعیین میزان مالیات متعلق در موعد مقرر شده به عهده مودی می باشد.

 دقت داشته باشید که عدم تسلیم به موقع اظهارنامه منجر به محرومیت مودی از معافیت های مالیاتی پیش بینی شده و پرداخت جریمه می گردد.

۲_ تشخیص مالیات:

در مقابل مسئولیت شناسایی و تشخیص درآمد مشمول مالیات و مطالبه و وصول آن به سازمان امور مالیاتی کشور محول گردیده است.

در نتیجه سازمان  امور مالیاتی موظف می باشد اظهارنامه مودیان مالیات بر درآمد را حداکثر تا ۱ سال بعد از تاریخ انقضای مهلت مقرر جهت تسلیم اظهارنامه، رسیدگی کند.

اگر تا این تاریخ و یا ۳ ماه بعد از انقضای ۱ سال گفته شده، برگ تشخیص درآمد را به مودی ابلاغ نکند، اظهارنامه مودی قطعی تلقی می گردد

۳_توافق با مدیر امور مالیاتی :

بعد از ابلاغ مربوط به برگ تشخیص مالیات به مودی، او در صورت نیاز می تواند ظرف ۳۰ روز بعد از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص به سازمان امور مالیاتی مراجعه و با ارائه کردن اسناد و مدارک، به شکل کتبی درخواست رسیدگی مجدد کند.

 اداره امور مالیاتی باید نهایتاً ظرف ۳۰ روز بعد از تاریخ مراجعه نمودن مودی و بررسی کردن درخواست او نتیجه رد یا قبول را در برگ تشخیص درج کند.

۴_ حل اختلاف مالیاتی :

در شرایطی که مودی با سازمان امور مالیاتی در خصوص مالیات تشخیصی به توافق نرسید باشد، پرونده مالیاتی به هیأت حل اختلاف مالیاتی ارجاع داده خواهد شد.

 دقت داشته باشید که رأی این هیأت قطعی بوده و لازم الاجرا می باشد.

در شرایطی که مودی یا سازمان امور مالیاتی نسبت به رأی هیات حل اختلاف مالیاتی معترض باشند، این امکان را دارند تا ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ رأی با اعلام دلایل کافی درخواست نقض رأی و تجدید رسیدگی نمایند.

۵_قطعی شدن مالیات:

 در آخر پس از مراحل گفته شده در بالا، مقدار مالیات اندازه گیری شده که به توافق مودی و اداره امور مالیاتی رسیده است، قطعی شده و برای انعکاس اطلاعات به مطالبات مالیاتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 لازم به ذکر می باشد که مقدار مالیات قطعی شده مودیان، قابل اعتراض بوده و در صورت پیگیری از طریق مراجع تعیین شده توسط قانون می توان مقدار مالیات را مورد رسیدگی مجدد قرار داد.

۶_وصول مالیات :

مرحله وصول مالیات با پرداخت کردن وجه نقد مالیات به حساب سازمان امور مالیاتی و یا دریافت چک یا سفته از مودی و واگذاری آن به بانک ذیربط انجام می گردد.

۷_عملیات اجرایی :

در نهایت مودی مکلف است تا ظرف ده روز بعد از تاریخ ابلاغ برگ قطعی، مالیات قطعی شده خود را پرداخت کند.

در غیر این صورت، سازمان امور مالیاتی به موجب برگ اجرایی به او ابلاغ می کند تا ظرف مدت ۱ ماه از تاریخ ابلاغ برای پرداخت کلیه بدهی های خود اقدام کند.

اگر در زمان این یک ماه نیز مودی جهت پرداخت مالیات خود اقدام نکرده باشد، با صدور دستور توقیف واحد اجرائیات اداره امور مالیاتی، به اندازه بدهی مودی یعنی همان اصل و جرائم متعلق و ده درصد بدهی، از اموال منقول و غیرمنقول مودی توقیف خواهد شد.

 دقت کنید که اداره مالیات بعد از توقیف کردن اموال مودی از طریق فروش آنها، مقدار مبلغ مالیات قطعی شده مودی را برداشته و مازاد آن را به مودی مسترد می نماید.

 

۸_ شکایت :

برخی مواقع این امکان وجود دارد که مودی یا اداره امور مالیاتی نسبت به رای هیأت حل اختلاف مالیاتی اعتراض داشته باشند.

در شرایط این چنینی این امکان وجود دارد که ظرف ۳۰ روز به شورای عالی مالیات شکایت کنند.

پرونده بدست کارشناسان این شورا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تشخیص قابل طرح بودن پرونده، آن را به رئیس شورای عالی مالیاتی تسلیم می نمایند.

سپس در مرحله بعد، پرونده به یکی از شعب ارجاع داده می شود و به واسطه نظرسنجی اعضا برای پرونده تصمیم گیری می نماید. در صورت نقض رأی هیات حل اختلاف لازم می باشد که پرونده مودی در هیأت حل اختلاف دیگری مجدداً بررسی بشود.

توجه داشته باشید  تمامی اشخاص حقیقی یا حقوقی که مطابق با قوانین مالیاتی ایران، مکلف به پرداخت مالیات می باشد، نیاز به خدمات حسابداری مالیاتی است.

لازم به ذکر است که ضرورت و میزان نیاز به خدمات حسابدار مالیاتی در تمام شرکت‌ها به یک میزان نیست و طبیعی است که با هم تفاوت داشته باشد.

بسیاری از کسب و کارهایی که در حال حاظر مشغول به فعالیت در کشور هستند، به سبب  گستردگی زیاد فعالیت‌های مالی که دارند، از چند کارشناس حسابدار مالیاتی در کسب و کار خود استفاده می کنند.

البته توصیه ما برای انجام امور حسابداری مالیاتی همکاری با یک موسسه یا شرکت خدمات حسابداری مالیاتی می باشد تا کسب و کارها بتوانند جریان امور را به‌خوبی کنترل نمایند.

همکاری با یک موسسه یا شرکت خدمات حسابداری مالیاتی مضایای زیادی به همراه دارد.

که از اصلی ترین آنها میتوان به هزینه بسیار مناسب نسبت به استخدام تمام وقت یک حسابدار و میزان تخصص بالا و تجارب زیاد شرکت های حسابداری در امور مالیاتی اشاره کرد.

۱. کیفیت و تعداد گزارش های درخواستی توسط شما

هر چقدر تعداد گزارشات مدیریتی که در مدت همکاری  از شرکت خدمات حسابداری طرف قرارداد خود تقاضا می کنید زیادتر و متنوع تر باشد، به این دلیل که مدت زمان و میزان تلاش بیشتری را می طلبد، طبیعی است که دستمزد شرکت حسابداری را بالاتر می برد.

 

۲. زمینه فعالیت

دقت داشته باشید که نوع فعالیتی که حسابدار انجام می دهد تاثیر مستقیم بر حقوق پایه آنها دارد و طبیعتاً انجام چند فعالیت متفاوت به حداقل میزان حقوق پایه اضافه می نماید.

اجازه دهید برای شفافیت بیشتر موضوع برای شما یک مثال بزنم:

 بعضی  از شرکت ها یا موسسات حسابداری تنها به انجام امور قانونی، مالیات ارزش افزوده، حسابرسی داخلی و غیره می پردازند طبیعی است که حقوق آنها با یک دیگر تفاوت داشته باشد.

 زیرا مقدار زمانی که صرف کار شما می کنند بسته به وظیفه ای که به عهده گرفتند متفاوت است.

 

۳. مقدار و حجم کاری:

حجم کاری، یک معیار یا شاخصی جهت میزان ساعت کار و البته گستره فعالیتی می باشد که یک شرکت حسابداری انجام می دهد هرچقدر حجم کار زیادتر باشد، حقوق و هزینه‌های خدمات حسابداری نیز افزایش پیدا می کنند.

 

۴. میزان سود آوری حاصل از خدمات

این عامل مربوط به نوع مدیریت فعالیت شرکت ها است که تا چه مقدار بر این اساس می توانند سود آوری داشته باشند.

 در این شرایط  معمولاً هرچقدر سود حاصل  شده از فعالیت ها و خدمات حسابداری مالیاتی بیشتر باشد، یا اینکه در اثر انجام مسیرهای قانونی کم هزینه تر یا دریافت تخفیفات و حتی بخشودگی های مربوط به جرایم مالیاتی، سود نصیب شما شود، شرکت حسابداری نیز شریک بوده و به تعرفه خدمات حسابداری تحت عنوان تبصره در متن قرارداد اضافه خواهد شد.

 

۵. هزینه های مربوط به امور حسابرسی:

بدیهی است که پیگیری امور مربوط به حسابداری، حسابرسی و مالیاتی مجموعه شما شامل هزینه هایی برای شرکت حسابداری خواهد بود .

طبیعی است که این هزینه ها نباید از درآمد شرکت حسابداری پرداخت شوند.

 در نتیجه این میزان هزینه ها اساس نوع فعالیت مجموعه شما و شرح وظایفی که تخمین زده شده ودر تعرفه خدمات حسابداری مشخص خواهد شد.

 

۶. میزان تخصص: کارشناسان شرکت حسابداری:

بسته به نیاز مجموعه شما هرچقدر نیروی اعزامی از طرف شرکت حسابداری به مجموعه شما از تجربه، تخصص، سابقه کاری و مدارک تحصیلی بالا تری برخوردار باشید دستمزد بیشتری هم از شما دریافت خواهد کرد.

بدون شک سود آوری یکی از مهمترین اهدف شکل گیری و فعالیت  بنگاه های اقتصادی است. 

وظیفه خطیر پیش برد این هدف مهم بر دوش مدیران بنگاه های اقتصادی  می باشد.

بدیهی است که مدیریت واحد ها برای انجام مدیریت اثر بخش به ابزار های مدیریتی نیازمند است.

 یکی از اصلی ترین و مهمترین ابزارهای  مدیریتی در راهبرد اهداف سازمان،  اطلاعات دقیق و گزارشات  کاربردی  و  با کیفیت  حسابداری است که برای افزایش توان تصمیم گیری و حسابدهی می باشد که همچنین دارای توان مدریت منابع و جلوگیری از خروج منابع  است.

 

به این نکته مهم توجه داشته باشید که اطلاعات و گزارشات درست و دقیق حسابداری درسایه تخصص و تجربه مسئولین واحد مالی  و نیز صحت فرآیندهای جمع آوری رویدادهای مالی ارائه می گردد.

 اهمیت بالا واحد مالی وقتی بیشتر مشخص می شود که به این نکته توجه داشته باشیم که در زمان کنونی به شکل گستره قوانین و مقررات مالی و مالیاتی و همچنین استاندارد های حسابداری در حال تغییر می باشند و به طور یقین  روز به روز از پیچیدگی ها برخوردار می گردند.

موسسه حسابداری رهنما به پشتوانه صدها پرونده مالیاتی موفقیت آمیز این تضمین را به شما می دهد که به بهترین شکل ممکل و با منصفانه ترین هزینه خدمات تخصصی مالی و مالیاتی به شما مودیان زیز ارائه کند.

انجام تکالیف مربوط به سامانه مودیان و ارسال صورتحساب الکترونیکی را میتوان یکی از چالش بر انگیز ترین مواردی دانست که حسابداران و مدیران مالی امروزه با آن درگیر هستند.

همانطور که می دانید موسسه حسابداری رهنما صفر تا صد تکالیف مربوط به امور مالیاتی و حسابداری کسب و کارها را انجام میدهد که تکالیف سامانه مودیان هم شامل این موارد می باشد.

اگر جزء آن دسته از کسب و کارها هستید که مشمول ارسال صورتحساب الکترونیک در سامانه مودیان نیستید اما برای همکاری با اسخاض حقوقی مجبور به ارسال صورتحساب در سامانه مودیان هستید و از طرفی دارای نرم افزار متصل به این سامانه نیستید هیچ جای نگرانی نیست.

می توانید از خدمات ارسال فاکتور در سامانه مودیان موسسه حسابداری رهنما استفاده کنید بدون اینکه نیاز به خرید نرم افزار داشته باشید.

ما با کمترین هزینه این امکان را فراهم کرده ایم که کلیه کسب و کارها امکان ارسال صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان را داشته باشند.