۱. در مواقعی که قادر به پرداخت حق بیمه نیستید حتما لیست بیمه ماه جاری را به شعبه تامین اجتماعی ارسال نمایید،
تا شامل جریمه ۱۰ درصد عدم ارسال لیست بیمه نگردید.
۲. اگر به هر دلیلی نتوانستید در تاریخ مورد نظر یعنی تا پایان ماه بعد حق بیمه خود را پرداخت کنید،
در اسرع وقت به شعبه مورد نظر خود مراجعه کرده و تکلیف بدهی و جریمه خود را مشخص نمایید ،
تا بدهی و جریمه های شما انباشته نگردد.
۳. در محاسبه حقوق و مزایایی که مشمول کسر بیمه می گردد دقت کافی را داشته باشید همینطور در افزایش حقوق درصدی که سالانه به پایه حقوق اضافه می گردد .
اگر اطلاعات درست به سازمان تامین اجتماعی ارسال نگردد کارفرما جریمه خواهد شد.
علاوه بر جریمه مجددا باید وقت خود را برای اصلاح مجدد لیست تلف کند.
۴. همیشه چند روز زودتر لیست بیمه کارکنان را ارسال و پرداخت کنید تا در صورت اشتباه در لیست برای اصلاح آن وقت کافی را داشته باشید.
۵. در مورد ابلاغیه های و نامه های اداره سازمان اجتماعی در خصوص حسابرسی و حق بیمه حساس باشید.
۶. موارد ترک کار بیماری ، مرخصی زایمان را به موقع در همان ماه به سازمان اعلام کنید.
اشتباه یا سهل انگاری در این مورد هم به ضرر کارفرما و هم کارگر برای استفاده از این خدمات بیمه بیکاری و درمانی می باشد.
۷. گزارش حادثه را تا سه روز اداری به شعبه مورد نظر مربوط به شعبه محل خود اعلام کنید.
۸. در باره تغییر قوانین و مقررات همیشه خود را به روز نگه دارید و ارتباطات خود را با سازمان حفظ نمایید.
۹.به آموزش سالانه کارکنان خود در بخش حقوق و دستمزد و بیمه ای توجه کافی را داشته باشید.