فرم تسویه حساب کارگر

دانلود فرم تسویه حساب کارگر _ موسسه حسابداری رهنما

دانلود فرم تسویه حساب کارگر _ موسسه حسابداری رهنما


فرم تسویه حساب کارگر چیست و چه کاربردی دارد؟

قطع کردن همکاری و اتمام کار هر کارکنان در کسب و کارها از یکسری جزئیتا برخوردار است که باید در فرم تسویه حساب کارگر ذکر شود.

این جزئیات هم برای کارفرمایان هم کارکنان دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

تسویه حساب کارگران یک مرحله مهم در ارتباط با کارفرمایان و کارگران است.

در هنگام تسویه حساب، باید به نکات مهمی توجه کرد تا کارگران از حقوق خود دریافت کنند و مشکلات مالی برای کارفرمایان پیش نیاید.

اولین نکته در این زمینه این است که تمامی موارد حقوقی کارکنان باید در قرارداد کاری منعکس شود.

قرارداد کاری باید شامل مواردی مانند حقوق پایه، ساعات کاری، مزایا، مرخصی‌ها، تعطیلی‌ها و سایر وام‌ها و کارانه‌هایی است که باید به کارمندان داده شود.

همچنین، باید مفاد قرارداد کاری را برای کارگران و کارفرمایان توضیح داد.

دومین نکته در این زمینه این است که پس از پایان قرارداد، باید تمامی حقوق کارگران به موقع پرداخت شود.

معمولاً، تسویه حساب کارگران بیش از یک ماه پس از اتمام قرارداد صورت می‌گیرد.

در این جا باید توجه داشت که کارفرمایان باید به موقع حقوق کارگران را پرداخت کنند و اگر هرگونه تاخیری در پرداخت وجود دارد، باید به کاهش بهره وری و مشکلات قانونی فکر کرد.

در نهایت، باید به اهمیت تمامی مستندات مربوط به تسویه حساب کارگران اشاره کرد.

مستنداتی مانند فیش حقوقی، برگه پرداخت، گواهی بهاداری و سوابق کاری باید در دسترس کارگران و کارفرمایان باشد.

این مستندات به عنوان اثبات حقوقی برای کارکنان استفاده می‌شوند و اگر کارفرمایان مستندات لازم را برای کارگران در اختیار نداشته باشند، ممکن است به مشکلاتی برای آن‌ها برخوردار شوند.

به طور کلی، تسویه حساب کارگران یکی از موارد مهمی است که در ارتباط با کارفرمایان و کارگران باید به آن توجه شود.

با رعایت نکات مهمی مانند تدوین قرارداد کاری، پرداخت به موقع حقوق کارگران و داشتن مستندات لازم، مشکلات در این زمینه به حداقل می‌رسد.

بصورت کلی کارفرما و کارگر باید از این جزئیات آگاهی  کامل داشته باشند تا حقی از هیچدام ضایع نشود.

فرم تسویه حساب پرسنل یا سند تسویه حساب برای رسمیت دادن به قطع همکاری پرسنل و کارفرما می باشد.

دقت داشته باشید که به انجام مجموعه اقداماتی که جهت پایان دادن همکاری بین کارفرما با کارگر و یا کارمند صورت می گیرد اصطلاحا تسویه حساب می گویند .

در حقیقت فرم تسویه حساب پرسنل از مهمترین فرم های اداری محسوب می شود.

ما در این مطلب از وبلاگ موسسه حسابداری رهنما قصد داریم در خصوص مبحث مهم تسویه حساب پرسنل صحبت کنیم.

در آخر فرمت آماده تسویه حساب پرسنل را با قابلیت ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

فرم تسویه حساب کارگر _ موسسه حسابداری رهنما
فرم تسویه حساب کارگر _ موسسه حسابداری رهنما

تهیه فرم تسویه حساب کارگر و استفاده از فرم تسویه حساب چگونه است؟

این فرم باید شامل تمامی حقوق و مزایایی باشد که کارگران یا کارمندان طلب دارند باشد.

به عبارتی باید مبلغ معادل فرم تسویه حساب کارگر بصورت دقیق تهیه شود و به تایید و امضای کارگر برسد.

توجه داشته باشید که در صورتی که واریز حقوق به حساب بانکی کارگر باشد، سند بانکی خود به تنهایی معادل امضای کارگر می باشد.

لازم به ذکر است گه تهیه این مستندات در شرح وظایف مدیر مالی می باشد و مسولیت تهیه و نگهداری این اسناد مهم به عهده وی است.

هنگام اتمام قرارداد کارگر یا کارمند بعنوان مسول چه اقداماتی باید انجام داد؟

توجه داشته باشید که  زمان به پایان رسیدن قرارداد کارکنان و یا عدم نیاز به تمدید مجدد قرارداد، امری مهم وجود دارد.

آن این است که کارکنان باید کلیه اموالی که از طرف شرکت طی زمان قرارداد در اختیار داشتند را به مسئولین خود تحویل بدهد.

 بهترین کار جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی این است که فرم تحویل اموال به کلیه پرسنل داده شود تا هنگام تحویل امانات آن را امضاء کنند.

این کار به منظور جلوگیری و رفع مشکلات می تواند تاثیر بسزایی از خود به جای بگذارد.

بعد از با موفقیت طی کردن مراحل بالا پرسنل مربوطه باید مقدار حضور، مرخصی ، حقوق و غیره را مشخص نمایند.

سپس به بخش حسابداری مراجعه نمایند تا این واحد پس از بررسی های لازم حقوق و مزایای آنها را مشخص کند و سندتسویه حساب را به او بدهد.

شما عزیزان می توانید برای دانلود رایگان نمونه فرم تسویه حساب کارگران اینجا کلیک کنید.

رضا تسلیمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا تسلیمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن در روزگار آشفته امروز، ارزشی است ماندگار

۴ دیدگاه های مخاطبین

  • با سلام و خسته نباشید
    بنده یک کارگاه بلوک زنی دارم
    پول رو نقداً روزانه پرداخت میکنم به حساب کارگرام .
    منظور از وجه نقد اسکناس هست.
    حالا من چطور باید اسناد مالی رو ضمیمه تسویه حساب کارگر کنم؟ راهی برای من وجود داره یا باید حتماً کارت به کارت کنم

    • بله . شما یک دسته رسید تهیه کنید و از هر کس که وجه نقد پرداخت میکنید رسید همراه با امضا و اثر انگشتی که نام و نام خانوادگی و تاریخ داره بگیرید . و وقتی سند حسابداری میزنید رسید رو ضمیمه کنید

  • یکی از کارمندای من بخاطر اینکه در محل کار قبلی خودش براش بیمه بیکاری رد میشه به من گفته که برای من بیمه رد نکن موقع تسویه حساب با کارمند آیا برام مشکلی ایجاد نمیشه؟
    لطفاً بهم یک مشاوره بدین

  • مثل همیشه عالی توضیح دادید.
    مختصر و مفید براتون آرزون موفقیت میکنم و امیدوارم همیشه همچین محتواهای با کیفیتی رو در سایت شما ببینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *