تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای

تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای چگونه است؟

تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای چگونه است؟


تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای

تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای چیست؟ اصلا در چه شرایطی میتوان گفت یک فروشگاه زنجیره ای است یا خیر؟

خیلی از حسابداران و در برخی موارد خود کسبه برایشان سوال ایجاد می شود که آیا ایجاد شعبه از یک فروشگاه باعث زنجیره ای شدن آن فروشگاه می گردد یا خیر؟

مثلا اگر با یک جواز کسب چند فروشگاه تاسیس کنیم آیا زنجیره ای می شود یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باد عنوان کنیم که زمانی یه یک فروشگاه به اصطلاح زنجیره‌ای تلقی می گیرد که از اتحادیه مربوطه مجوز فعالیت زنجیره‌ای را نیز اخذ کرده باشد.

به یاد داشته باشید که صرف تاسیس چند شعبه دلیل بر زنجیره ای بودن  آن  نیست.

بصورت معمول اتحادیه باید مجوز تاسیس چند شعبه را برای یک جواز کسب صادر کرده باشد تا آن فروشگاه زنجیره‌ای محسوب شود.

تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای _ موسسه حسابداری رهنما
تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای _ موسسه حسابداری رهنما

اما یک نکته مهم اینجاست!

از باب مالیاتی توجه داشته باشید ثبت نام اشخاص حقیقی قائم به محل(کد پستی) می باشد.

 یعنی اینکه هر شخص باید برای هر مکان فعالیتی که دارد یک ثبت نام مالیاتی انجام دهد و به عبارت دیگر یک اظهارنامه مالیاتی نیز ارسال نماید.

 اما وقتی که مجوزی مبنی بر فعالیت فروشگاه زنجیره‌ ای دریافت می کند تنها باید یک ثبت نام مالیاتی و در نهایت یک اظهارنامه مالیاتی ارسال نماید.

زیرا کلیه شعب فعالیت به عنوان یک واحد شغلی محسوب می گردند.

در نتیجه هیچ نیازی نیست برای اینکه هر کدام از شعب یک اظهارنامه مالیاتی ارسال کنند.

با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای اینطور نتیجه میگیریم که:

زمانی می توان یک مجوز را مجور فعالیت فروشگاه زنجیره ای تلقی کرد که از اتحادیه مربوطه  صادر شده باشد.

در غیر اینصورت باید برای هر تعداد شعبه ای وجود دارد یک ثبت نام مالیاتی انجام داد.

بیشتر در خصوص این مقاله بخوانید  درخواست بازنشستگی از تامین اجتماعی

سپس برای هر یک از ثبت نام ها در زمان مقرر اظهارنامه عملکرد ارسال کرد.

به این نکته هم دقت داشته باشید که گاهی اوقات اتحادیه این اجازه را صادر می کند که یک جواز کسب از شعبه هم برخوردار باشد در چنین حالتی هم برای شعبه همان ثبت نام مکان اصلی و دفتر مرکزی نیز کافی می باشد.

نکته بسیار مهمی در خصوص کد کارگاهی بیمه فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد.

آن هم این است که باید برای هر کدام از شعبه ها و مکان های فعالیت یک کد کارگاهی مجزا اخذ شود.

امید است که این مطلب مورد توجه شما مخاطبین عزیز قرار گرفته باشد.

در صورتی که پس از مطالعه از مطلب هنوز سوال و ابهام در خصوص تکالیف مالیاتی فروشگاه های زنجیره ای برای شما وجود داشت:

تنها کافیست از طریق کانال هار ارتباطی موجود در وب سایت موسسه حسابداری رهنما با کارشناسان پشتیبان ما تماس حاصل فرمایید و نسبت به دریافت مشاوره مالیاتی اقدام کنید.

رضا تسلیمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا تسلیمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن در روزگار آشفته امروز، ارزشی است ماندگار

۲ دیدگاه های مخاطبین

  • مقاله خیلی عالی نوشتین فقط ای کاش میشد در ارتباط با فرآیندی که نیاز هست تا بتونیم مجوز فعالیت فروشگاه زنجیره ای هم بگیریم مقاله ای منتشر کنیم.
    یعنی اینکه اصلا باید از کجا اقدام کرد؟ صنعت و معدن یا خود صنف.

  • مثل همیشه در ارتباط با موضوع مالیات فروشگاه زنجیره ای بسیار عالی توضیح دادین.
    لطفاً کمی فعالیتتون رو بیشتر کنید من همیشه وب سایت شما رو چک میکنم و از مطالب عالی که منتشر میکنید استفاده میکنم.
    یک تشکر هم بکنم بابت اینکه هر زمان تماس گرفتم و از همکاران شما مشاوره مالیاتی گرفتم بدون هیچ چشمداشتی خیلی عالی بنده رو راهنمایی کردند.
    ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *