شناسایی فاکتورهای صوری

شناسایی فاکتورهای صوری_ موسسه حسابداری رهنما

شناسایی فاکتورهای صوری_ به وسلیه راکارهای ارائه شده در موسسه حسابداری رهنما


شناسایی فاکتورهای صوری

در این نوشته قصد داریم به شما مخاطبین عزیز موسسه حسابداری رهنما چند راهکار جهت کشف و شناسایی فاکتورهای صوری ارائه دهیم.

ابتدا به توضیح فاکتور صوری می پردازیم:

در حقیقت فاکتور صوری را میتوان نوعی ابزار غیر قانونی برای عملیات حسابسازی برخی از کسب و کارها دانست.

این نوع فاکتور با چهره قانونی به شکل صدور فاکتور رسمی اجرا می گردد ولی نوع استفاده و کاربری آن تغییر می کند.

لازم است بدانید که هدف اصلی عملیات مربوط به فاکتورسازی به منظور کاهش به یکباره هزینه ها از درآمد ها و یا خرید ها از فروش ها انجام می گردد.

بصورت کلی مودیان، وقتی اقدام به  خرید کالا یا خدمات می‌کنند، مالیات می پردازند و زمانی  هم کالایی را به فروش می رسانند، نسبت به پرداخت مالیات آن اقدام می کنند.

در این شرایط این شرکت‌ها فاکتور صوری صادر می کنند تا ادعا کنند مالیات خرید پرداخت شده است تا به عنوان اعتبار در زمان فروش منظور گردد.

حالا که معنی فاکتور صوری را متوجه شدید به موضوع اصلی این نوشته یعنی شناسایی فاکتور های صوری می پردازیم:

پس در ادامه همراه ما باشید:

شناسایی فاکتور های صوری _ موسسه حسابداری رهنما
شناسایی فاکتور های صوری _ موسسه حسابداری رهنما

توجه داشته باشید که مراحل کنترل سازمان امور مالیاتی کشور جهت کشف و شناسایی فاکتورهای صوری در زمان رسیدگی به شرح است:

۱_ کنترل کردن این اینکه به هیچ عنوان ارائه کننده کالا و خدمات کد فروش، فاکتور فروش یا شرکت صوری و کاغذی نباشد.

۲_  برای کشف فاکتورهای صوری لازم به کنترل نمودن اینکه فروشنده کالا و خدمات از یک شرکت منحل شده یا بدون فعالیت اقدام به صادر کردن فاکتور نکرده باشد است و یا اینکه شناسه ملی  مجموعه خود را به شکل صحیح اعلام کرده باشد.

۳_ گواهی مالیات بر ارزش افزوده باید دارای اعتبار باشد در نتیجه نسبت به کنترل آن باید اقدام کرد.

۴_ نوع فعالیت یا کالا صادر کننده فاکتور باید با موارد ذکر شده در فاکتور متناسب باشد در غیر اینصورت فاکتور بصورت صوری صادر شده است.

بعنوان مثال:

(یک شرکت تولید کننده روغن موتور نمی تواند فاکتور فروش آب معدنی ارائه کند.)

۵_ جهت جلوگیری از پذیرش فاکتور های صوری مستندات حمل شامل بارنامه جاده ای و بیجک و…باید کنترل گردد.

۶_  کنترل نمودن مستندات پرداخت شامل کپی کلیه  چکهای بانکی شرکت یا فیشهای واریزی یا صورتحساب بانکی.

امید است که این مطلب مورد استفاده شما مخاطبین گرامی وب سایت موسسه حسابداری رهنما قرار بگیرد.

در صورت وجود هرگونه ابهام و سوال و یا درخواست خدمات حسابداری مالیاتی تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

رضا تسلیمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا تسلیمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن در روزگار آشفته امروز، ارزشی است ماندگار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *