ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات حقوق

ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات بر حقوق اداره مالیات

ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات بر حقوق اداره مالیات


آموزش ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات حقوق

با توجه به ابهامات و سوالاتی که در خصوص ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات حقوق وجود دارد تصمیم گرفتیم که یک ویدیو آموزشی از آموزش ثبت تاریخ پایان

کار در سامانه مالیات حقوق برای شما مخاطبین عزیز موسسه حسابداری رهنما آماده کردیم

همانطور که می دانید در سالهای گذشته سامانه‌های الکترونیکی زیادی به جهت انجام دادن امور مروبط به مالیات و بیمه راه اندازی شده است.

بدیهی است که راه اندازی تمامی این سامانه ها چند هدف واحد را دنبال می‌کنند.

ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات حقوق
ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات حقوق

از مهمترین این اهداف می توان به، تسهیل و تسریع در انجام این امور مهم نیز اشاره نمود.

هدف اصلی از راه اندازی کردن سامانه ارسال لیست مالیات حقوق (سامانه مالیات بر حقوق کارکنان) نیز در نخسا افزایش بخشیدن سرعت و راحتی مودیان در ارسال

لیست اطلاعات مالیات بر درآمد حقوق بوده و می باشد.

جلب رضایت مودیان مالیاتی، کاهش دادن هزینه‌ها، صرفه جویی کردن در زمان و البته ایجاد شفافیت در انجام کلیه این امور، از دستاوردهای اجرای این طرح‌ها می

باشد.

توجه داشته باشید که:

در سامانه ارسال لیست مالیات بر حقوق همه تمامی جزئیات و اطلاعات مورد نیاز در خصوص پرداخت کننده و دریافت کننده حقوق ذکر می

گردد.

مالیات حقوق یعنی چه؟


با توجه به قوانین حاکم در کشور هر فردی که در حال حاضر در حال کار و دریافت حقوق می باشد موظف به پرداخت مالیات بر این درآمد می باشد.

پرداخت این مالیات به سازمان امور مالیاتی سبب می شود که دولت بتواند خدمات اجتماعی و رفاحی به مردم جامعه ارائه کند.


به بیان ساده تر و از دید کلی، هر فردی که که در ایران به عنوان کارمند مشغول به کار می باشد حقوق دریافت می نماید و از طریق کارفرما تحت پوشش بیمه

تامین اجتماعی قرار می‌گیرد و به این ترتیب ملزم به پرداخت مالیات حقوق خود می‌شود.

لازم به ذکر است که مبلغ مالیات حقوق به صورت ثابت تعیین نمی‌شود و بسته به درآمد هر فرد مقدار آن متفاوت است. این نکته حائز اهمیت است که بودجه کشور علاوه بر تعیین نرخ مالیات، معافیت‌های مربوط به آن را نیز مشخص می‌کند.

دقت داشته باشید که علاوه بر آن تمامی جزئیات مربوط به میزان حقوق و مزایا و مالیاتی که برای آن باید پرداخت کردد در قالب فایل‌های الکترونیکی از مودیان

مالیاتی دریافت شده و در سامانه ارسال مالیات حقوق ذخیره خواهد شد.

همانطور که گفتیم :

سامانه هوشمند مالیات حقوق، توسط سازمان امور مالیاتی جهت دسترسی هرچه ساده تر و مطلوب تر اشخاصی که باید اطلاعات لیست مالیات

حقوق کارکنان خود را در اختیار این سازمان قرار دهند، راه اندازی شده است.

توجه داشته باشید که ارسال اطلاعات حقوق به سازمان امور مالیاتی هم برای کارفرما و هم کارمندان مجموعه، به عهده کارفرما می باشد.

در زمان کنونی جهت ارسال نمودن لیست مالیات بر حقوق ۱۴۰۲، باید از سامانه مالیات بر حقوق الکترونیکی نیز استفاده نمود و هیچگونه نیازی به مراجعه حضوری به

هیچ مرکزی نمی باشد.

همانطور که گفتیم موضوع این مطلب ما ثبت تاریخ پایان کار پرسنل در سامانه مالیات حقوق می باشد.

در ادامه توجه شما را به تماشای ویدیو آموزشی جلب می کنم.

آموزش ثبت تاریخ پایان کار در سامانه مالیات حقوق

رضا تسلیمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا تسلیمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن در روزگار آشفته امروز، ارزشی است ماندگار

۳ دیدگاه های مخاطبین

  • ای کاش میشد یک آموزش کامل در ارتباط با سامانه مالیات حقوق در وب سایت خودتون قرار بدین.
    با توجه به اینکه مطالب آموزشی بسیار زیادی در وب سایت شما قرار داره پیشنهاد می کنم در ارتباط با آموزش کامل سامانه مالیات حقوق یک آموزش آماده بفرمایید
    با تشکر

  • سلام
    خسته نباشید
    من نمی‌دونستم باید این کار رو انجام بدم الان باید چیکار کنم برای پرسنلی که تا الان پایان کار شدن؟
    برای امسال و سال گذشته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *