دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان
آموزش دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان:
با توجه به لازم الاجرا شدن شدن سامانه مودیان و مکلف شدن کلیه اشخاص حقوقی به ارسال صورتحساب الکترونیکی از آغاز سال ۱۴۰۲، باید بر این موضوع
تاکید کنیم که ارسال صورتحساب در سامانه مودیان باید اقلام فاکتور با شناسه ایران کد مشخص بشوند .
حالا ممکن است که برخی از شرکت ها ارائه کننده خدمات باشند و برخی هم فروشنده کالا باشند.
دقت داشته باشید که این کالاها و خدمات در صورتحساب باید از شناسه عمومی یا اختصاصی کالا و خدمات که در ایران کد یا GS1 ثبت شده نیز استفاده کنند.
شناسه خدمت کاربردهای زیادی دارد یکی از این کاربرد ها استفاده در نرم افزار واسط سامانه مودیان می باشد.
ما اینجا در موسسه حسابداری رهنما سعی کرده ایم که مراحل ثبت و دریافت شناسه اختصاصی خدمت از سامانه GS1به ادرس (https://portal.gs1-ir.org)
که زیر مجموعه ایران کد می باشد را به صورت اینفوگرافیک نمایش دهیم.
شناسه خدمت
درست مانند موضوع شناسه کالا، در شناسه خدمت اولویت با دریافت و استفاده از شناسه خدمت بصورت اختصاصی می باشد.
دقت داشته باشید که مودیان محترم باید جهت صدور صورتحساب الکترونیکی خدمات قابل ارائه خود، نسبت به اخذ شناسه خدمت و بهره برداری از آن نیز اقدام نمایند.
الاایحال در گام اول از اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، امکان دریافت شناسه خدمت بصورت عمومی نیز میسر شده است و انجمن ها، اتحادیه ها و سایر تشکل ها این امکان را دارند که به نمایندگی از اعضای خود نسبت به دریافت شناسه خدمت بصورت عمومی اقدام نمایند و جهت ثبت صورتحساب الکترونیکی، در اختیار اعضای خود نیز قرار دهند.
شناسه خدمت عمومی
توجه داشته باشید که در هرصورت امکان دریافت شناسه خدمت عمومی از آدرس wwww.stuffid.tax.gov.ir امکانپذیر است.
ولی متاسفانه لیست شناسه خدمت عمومی که در این وبسایت وجود دارد بسیار محدود می باشد.
به یاد داشته باشید که متاسفانه اکثر مودیانی که به ارائه خدمات مشغول هستند به ناچار به سمت اخذ شناسه خدمت اختصاصی میل پیدا می کنند.
به عبارت ساده تر ناچار به استفاده از شناسه خدمت اختصاصی می باشند.
بدیهی است که این چالش برای شناسه کالا در سامانه مودیان بسیار کمتر دیده می شود.
معمولا کسانی که کالا می فروشند توانسته اند در ابتدا از شناسه کالای عمومی بهره مند شوند.
شناسه خدمت اختصاصی
بررسی ها نشان دهنده این است که بسیاری از اشخاصی که ارائه کننده خدمت هستند شناسه خدمت اختصاصی تهیه کرده اند و دلیل آن پیدا نکردن شناسه خدمت عمومی مربوط به کسب و کارشان می باشد.
امیدواریم که این مطلب آموزشی مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد.
در صورتی که هرگونه سوال و یا ابهام در خصوص مبحث تخصصی شناسه کالا در سامانه مودیان دارید تنها کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
ما بعنوان یکی از بهترین شرکت های حسابداری در رشت این امکان را برای شما فراهم می سازیم تا بدور از هرگونه نگرانی کلیه امور مربوط به سامانه مودیان را برون سپاری نمایید.
مقاله بسیار عالی بود ممنون از زحمات شما عزیزان
بسیار عالی
شناسه کالا با شناسه خدمت دقیقاً چه تفاوتی داره
سلام وقت بخیر من در قسمت ادرس که باید روی نقشه پیدا کنیم این کار را کردم و اول میگه ذخیره شد ولی بعد که مرحله بعد رفتم خطای نقشه میده و برگشتم باز انتخاب کردم الان چندین بار ادرس نقشه را برای من زده و نمیشه پاک کرد و میگه ذخیره شد با موفقیت ولی باز مراحل بعد خطای ادرس میده چکینم؟
سلام آیا شناسه خدمت که فقط خدمات پیمانکاری (عمومی )وجود نداره ؟همه شون مختص یک شرکت هستند مثل کیسون می شه لطفا راهنمایی کنید متشکرم
سلام
این سوال مهمی هست چرا که شرکت های پیمانکاری زیادی وجود دارند، که همهگی مشمول مالیات بر ارزش افزوده ۹% و در سال ۱۴۰۳، ۱۰% هستن و قاعدتا باید یک شناسه خدمت وجود داشته باشه؛ اما متاسفانه کسی پاسخگو نیست.
شناسه خدمات تعریف شده توسط نماینده ی که انتخاب کردیم اما این شناسه در اکسلی که سامانه مودیان ارائه میده نیست و سیستم مودیان این سناسه را رد میکنه
شناسه کالا مالیاتی که برا کالاهایی که عمومیش موجود نیست شناسه کالا رو چجوری بگیریم برای کالایی ک جدیده؟ با تشکر