پیدا کردن شناسه کالا برای سامانه مودیان

شناسه کالا برای سامانه مودیان _ موسسه حسابداری رهنما_ رشت

شناسه کالا برای سامانه مودیان _ موسسه حسابداری رهنما_ رشت


چطور باید نسبت به پیدا کردن شناسه کالا برای سامانه مودیان اقدام کنیم؟

یکی از چالش هایی که معمولا برای حسابداران به وجود می آید و یک سوال پر تکرار هم محسوب می شود این است که چه روشی جهت پیدا کردن شناسه

کالا برای سامانه مودیان  وجود دارد؟

این روزها زمان اندکی برای به اجرا در آمدن قانون پایانه های فروشگاهی باقی مانده است.

بد نیست که در مورد موضوع مهم پیدا کردن شناسه کالا برای سامانه مودیان صحبتی کوتاه با شما عزیزان داشته باشیم.

همانطور که از نامش پیداست سامانه مودیان یک سامانه آنلاین است .

این سامانه توسط سازمان امور مالیاتی کشور برای ثبت و مدیریت اطلاعات مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی در ایران ایجاد شده است.

این سامانه به عنوان یک پایگاه داده مرجع برای اطلاعات مالیاتی افراد و شرکت‌ها در نظام مالیاتی کشور عمل می‌کند.

استفاده از سامانه مودیان برای افراد حقوقی و حقیقی ضروری است.

زیرا ثبت اطلاعات مالیاتی در این سامانه برای پرداخت مالیات و همچنین برای بهره‌برداری از خدمات دولتی، مانند درخواست تسهیلات بانکی، ضروری است.

همچنین، با استفاده از این سامانه، شرکت‌ها و افراد حقوقی می‌توانند از اطلاعات مالیاتی خود برای بررسی وضعیت مالی خود و برنامه‌ریزی مالیاتی استفاده

کنند.


در دنیای پیچیده‌ی مالیاتی امروز، داشتن اطلاعات دقیق و به‌روز از سازمان امور مالیاتی اهمیت ویژه‌ای دارد. با مراجعه به هلومگ، شما می‌توانید اطلاعات کامل و جامعی درباره‌ی نحوه‌ی ثبت نام در سیستم مالیاتی، استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی برای ارائه‌ی اظهارنامه‌های مالیاتی و همچنین بهره‌مندی از مشاوره‌های تخصصی در این زمینه دریافت کنید. این سایت به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری با سازمان امور مالیاتی تعامل داشته باشید و از آخرین به‌روزرسانی‌ها و تغییرات مالیاتی مطلع شوید.

هدف اصلی از راه اندازی سامانه مودیان در نظام مالیاتی ایران، افزایش شفافیت و دقت در ثبت و مدیریت اطلاعات مالیاتی افراد و شرکت‌ها است.

با استفاده از این سامانه، سازمان امور مالیاتی کشور قادر است به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر اطلاعات مالیاتی را دریافت و پردازش کند و در نتیجه، برای افراد و

شرکت‌ها برنامه‌ریزی مالیاتی راحت‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

همچنین، با تسهیل در پرداخت مالیات و ثبت دقیق اطلاعات مالی، سامانه مودیان به عنوان یک ابزار موثر در مبارزه با فساد مالی نیز عمل می‌کند.

بدهی است که  پاسخ به این سوالات میتواند راه ‌گشای بسیاری از مشکلات و چالش ها باشد.

یکی از عمده چالش هایی که در سال های کذشته تا کنون، دولت مخصوصاً، سازمان مالیاتی کشور، با آن دست و پنجه نرم می کند، موضوع مهم فرار مالیاتی

برخی از مودیان می باشد.

 فرار مالیاتی موجب کاهش چشمگیر درآمدهای مالیاتی دولت و تحمیل فشار مضاعف بر سایر مودیان مالیاتی گردیده است .

به جهت مقابله کردن با این مشکل، دولت، اقدامات مهمی را اتخاذ نموده است.

یکی از مهم ترین اقدامات دولت در این راستا، تاسیس و راه اندازی نمودن سامانه مودیان مالیاتی می باشد.

توجه داشته باشید که در قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مورد تصریح قانون گذار قرار گرفته است. 

روش پیدا کردن شناسه کالا در سامانه مودیان

جهت دریافت لیست کامل شناسه کالا و خدمات کافیست تنها از طریق آدرس سایت مالیات به آدرس https://stuffid.tax.gov.ir ورود نمایید.

سپس فایل کلی شناسه کالا یا خدمات را به صورت فایل اکسل دریافت کنید.

دقیقا همانند تصویر ذیل:

شناسه کالا برای سامانه مودیان
شناسه کالا در سامانه مودیان

حالا ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که اگر شناسه کالا یا خدماتی که ارائه میکنید در این لیست وجود نداشت چه باید کرد؟

پاسخ بسیار ساده است:

تنها کافیست که از طریق پرتال جامع مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران به آدرس اینترنتی https://portal.gs1-ir.org/account/login ورود نمایید.

سپس نسبت به ثبت نام در آن اقدام کنید.

 بعد از تایید آن توسط کارشناسان نسبت به دریافت کد کالا یا خدمات به سادگی اقدام کنید.

شناسه کالا سامانه مودیان _ موسسه حسابداری رهنما

شایان ذکر است که جهت دریافت کد کالا یا خدمات از ایران کد باید هزینه نیز پرداخت نمایید.

دوستان عزیز توجه داشته باشید برای دریافت شناسه خدمت می توانید مقاله دریافت شناسه خدمت برای سامانه مودیان را مطالعه فرمایید.

رضا تسلیمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا تسلیمی

هنر نظم بخشیدن به ساختارهای نامتقارن در روزگار آشفته امروز، ارزشی است ماندگار

۱۳ دیدگاه های مخاطبین

  • سامانه مودیان یک سامانه آنلاین است که به منظور کنترل و مدیریت مالیاتی فروشگاه‌ها و مشاغل کوچک و متوسط در ایران توسط سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده است. این سامانه به کسانی که در حوزه فروشگاه‌داری و کسب و کارهای کوچک فعالیت می‌کنند، امکان می‌دهد تا پس از ثبت نام در سامانه، اطلاعات مالیاتی خود را به صورت آنلاین و به روز رسانی شده، در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

    قانون پایانه های فروشگاهی نیز به منظور کنترل و مدیریت مالیاتی فروشگاه‌ها و مشاغل کوچک و متوسط در ایران تصویب شده است.
    بر اساس این قانون، فروشگاه‌ها و مشاغل کوچک و متوسط موظف به نصب دستگاه پایانه فروشگاهی هستند که اطلاعات مالیاتی آن‌ها را به صورت آنلاین به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند.
    این قانون به منظور کاهش فرصت برای ایجاد تقلب در اطلاعات مالیاتی فروشگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، تصویب شده است.

    سامانه مودیان و قانون پایانه های فروشگاهی در نظام مالیاتی کشور ایران به منظور کاهش تقلب در اطلاعات مالیاتی فروشگاه‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، بهبود کیفیت اطلاعات مالیاتی و افزایش درآمدهای دولتی به کار گرفته شده‌اند.
    همچنین، با توجه به این که این سامانه و قانون در نظام مالیاتی کشور به صورت آنلاین عمل می‌کنند، فرآیند ارسال و پردازش اطلاعات مالیاتی به صورت سریعتر و دقیق‌تر انجام می‌شود که این موضوع بهبودی در عملکرد سازمان امور مالیاتی و کاهش هزینه‌های آن را به همراه دارد.

  • سلام . من بعنوان یک واسطه نمیتونم برای کالاهایی که خرید و فروش می کنم خریداری میکنم شناسه بگیرم . باید تولید کننده یا وارد کننده این درخواست رو انجام بده . داده هاتون خیلی ناقصه

    • درود به شما دوست عزیز
      کمی با دقت موضوع رو مطالعه بفرمایید متوجه خواهید شد.
      به نظر بنده این سایت یکی از بهترین و کامل ترین منابع در خصوص سامانه مودیان هست.

  • بسیار عالی توضیح دادید.
    ممنون مطالب خوب وب سایت شما .
    مخصوصاً در ارتباط با قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان توضیحات بسیار کاملی در وب سایت خودتون منتشر کردین که واقعاً کامل و جامع هستند.
    خدا قوت

  • بسیار خوشحالم که با وب سایت شما آشنا شدم مطالب بسیار کاملی در خصوص سامانه مودیان در وب سایت خودتون قرار دادین.
    خدا قوت
    امیدوارم بیشتر شاهد انتشار چنین مطالب ارزشمندی در وب سایت شما باشیم

  • سلام دوستان لطفا هرکس آنلاین هستین توضیح بدین چگونه از سامانه stuffid شناسه عمومی کالا رو دریافت کنم؟

  • سلام من از اکسل دریافتی نسبت به کالاهای فروش هیچ کدام از کد ها که به محصولات ما ربط داشته باشد یا مشابه به انها پیدا نمیکنم و یک مورد هم که پیدا میشه سامانه خطامیده و فاکتور رد میشه چکاری باید انجام بدیم/.خواهشا این شناسه ها رو لغو کنید

  • با سلام فکرمی کنم روش شتابزده و وقت گیر و دارای اشکالات متعدد است خیلی سخت گرفته شده درست مثل این است که به بچه کلاس اول در بدو ورود بگویند بنویس قسطنطنیه هیچ زیر ساختی آماده نیست شرکت معتمد صیغه نامیمون و بدون منطق است درست مثل نان قرض دادن به همدیگر سامانه باید بگونه ای باشد که بسیار راحت و عاری از هرگونه مزاحمت انجام شده تا سازمان بتواند به اهداف بلند مدت خود برسد ارزش افزوده گزارش معاملات فصلی و حتی در دیدگاه بهتر اظهارنامه مالیات عملکرد سازماندهی و حذف گردد بهتربود بجای این هم پیچیدگی مزاحمت دار بعد ازورود در درگاه خدمات مالیاتی جایگاهی برای صدور فاکتور تهیه می شد چون مودی با نام کاربری خود وارد شده بلافاصله در سربرگ فاکتور بصورت سیستمی اطلاعات ثبتی و شناسه و ادرس و سایر مشخصات درج می شد و سپس با ثبت شناسه ملی خریدار تمام اطلاعات خریدارنیز سیستمی درج شود سپس در ستون شرح کالا و تعداد و فی و مبلغ کل و ارزش افزوده و بعدازاتمام عملیات ارسال اطلاعات به سازمان و اخذ شماره و بارکد مورد نیاز و چاپ فاکتور و همزمان این فاکتور برای خریدار برای ماده ۱۶۹ برای ارزش افزوده و عملکرد نیز ارسال شود و در بایگانی فاکتورها بمانند تا در مواقع لزوم برای چاپ تغییرات و یا ابطال آن اقدام و اصلاح گردد با توجه به گذشت یک دوره مالی و بدست آمدن تنوع محصولات و خدمات برای هربنگاه اقتصادی این شرح ها دسته بندی شده و درقالب کدهای مورد نظر سازمان و سامانه جامع تجارت آماده بهره برداری و برای اطلاع عموم در ستادایران و مناقصات و خریداران ارائه گردد الان کد ایراد دارد شناسه عمومی و اختصاصی برای کالا و خدمات اجرای این طرح برای اولین سال شروع با این همه تهدید و جرایم موثر و کارساز نیست همه جا سعی در روان سازی امور دارند نباید بجای سهولت سختی و مشکلات بیمورد را به مودیان تحمیل کرد متاسفانه به نظر من طرح خوب و جامع و کاملی نیست و هدف اصلی از این طریق در مشکلات اجرایی آن قابلیت دستیابی ندارد .

  • باسلام
    بنده شرکت فروشنده کالایی(خارجی) هستم اما وارد کننده نیستم.چگونه شناسه کالا بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *